De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel wordt gewijzigd met de invoering van de voorgestelde specifieke aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden voor de functie van projectcoördinator Infrastructuur (A1a-A3a-niveau).
Het college van burgemeester en schepenen besliste in huidige zitting tot invoering van een voltijdse functie van projectcoördinator Infrastructuur op A1-A3a-niveau in het personeelsplan.
Er wordt voorgesteld om volgende specifieke aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden voor deze functie vast te leggen:
AANWERVING
BEVORDERING
Er wordt voorgesteld om geen specifiek diploma in een technische richting op te leggen, dit om binnen een krappe arbeidsmarkt kansen te geven aan iedereen die aan de algemene diplomavoorwaarde voldoet. Het is de bedoeling om in de selectie zelf de technische onderlegdheid/affiniteit te testen. Ook wordt voorgesteld om in de vacatureberichten voldoende te benadrukken dat technische ervaring aanbevolen wordt.
Daarnaast wordt voorgesteld om bij bevordering de diplomavoorwaarde vast te leggen op bachelorniveau of niveau van het hoger onderwijs van 1 cyclus, dit in lijn met eerdere cases, waar de diplomavoorwaarde bij bevordering ook op bachelorniveau vastgelegd werd.
Er wordt ook het bezit van een definitief rijbewijs B vooropgesteld.
Het voorstel werd besproken in het themateam Personeel op 18 januari 2022 en gunstig geadviseerd door het managementteam op 2 februari 2022.
Er werd een protocol van akkoord afgesloten met ACV Openbare Diensten op 23 februari 2022.
De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel wordt als volgt gewijzigd:
invoering van volgende specifieke aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden voor de functie van projectcoördinator Infrastructuur (A1a-A3a-niveau):
PROJECTCOÖRDINATOR INFRASTRUCTUUR
Niveau A1a-A3a
AANWERVING
BEVORDERING