Terug
Gepubliceerd op 18/08/2025

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

do 12/06/2025 - 19:00 Kleine Porsies
Aanwezig: Michaël Picquart, voorzitter
Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, raadsleden
Kurt Parmentier, algemeen directeur
  • Openbaar

    • Jaarrekening 2024: deel OCMW

      Aanwezig: Michaël Picquart, voorzitter
      Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, raadsleden
      Kurt Parmentier, algemeen directeur

      De jaarrekening 2024, voor wat betreft het gedeelte van het OCMW, wordt goedgekeurd.

      Feiten, context en argumentatie

      Het voorontwerp van deze jaarrekening was voorwerp van overleg tussen de leden van het managementteam in het bijzonder en werd besproken binnen het themateam Strategie en Financiën, dat de opmaak van de beleidsrapporten coördinerend opvolgt.  

      Het voorstel tot jaarrekening 2024 werd besproken op de gemeenteraadscommissie algemeen beleid en ondersteuning van 2 juni 2025.

      De financiële toestand van de jaarrekening 2024 (in euro):

       

      Budgettair resultaat

      Jaarrekening

      I. Exploitatiesaldo

      16 985 092

      a. Ontvangsten

      78 224 200

      b. Uitgaven

      61 239 108

      II. Investeringssaldo

      -21 091 185

      a. Ontvangsten

      6 138 076

      b. Uitgaven

      27 229 260

      III. Saldo exploitatie en investeringen

       -4 106 092

      IV. Financieringssaldo

      -823 986

      a. Ontvangsten

      4 231 387

      b. Uitgaven

      5 055 373

      V. Budgettair resultaat van het boekjaar

      -4 930 078

      VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

      32 958 083

      VII. Gecumuleerd budgettair resultaat

      28 028 004

      IX. Beschikbaar budgettair resultaat

      28 028 004

       

      Autofinancieringsmarge

      Jaarrekening

      I. Exploitatiesaldo

      16 985 092

      II. Netto periodieke aflossingen

      4 248 756

      a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen

      5 032 901

      b. Periodieke terugvordering leningen

      784 145

      III. Autofinancieringsmarge

      12 736 336

       

      Gecorrigeerde autofinancieringsmarge

      Jaarrekening

      I. Autofinancieringsmarge

      12 736 336

      II. Correctie op de periodieke aflossingen

      1 073 089

      a. Periodieke aflossingen conform de verbintenissen

      5 032 901

      b. Gecorrigeerde aflossingen o.b.v. de financiële schulden

      3 959 812

      III. Gecorrigeerde autofinancieringsmarge

      13 809 425

      Vorige beslissingen
      • Beslissing van de gemeenteraad van 14 november 2024: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2025): definitieve vaststelling.
      • Beslissing van de gemeenteraad van 14 november 2024: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2025): deel gemeente.
      • Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 november 2024: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2025): deel OCMW.
      • Beslissing van de gemeenteraad van 14 december 2023: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2024): definitieve vaststelling.
      • Beslissing van de gemeenteraad van 14 december 2023: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2024): deel gemeente.
      • Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2023: meerjarenplanaanpassing 2020-2025 (2024): deel OCMW.
       
      Hogere regelgeving
      • Decreet lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 260 en artikel 249, §3 en artikel 219.
      • Besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus.
      • Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus met de bijbehorende bijlagen met de schema's en de rekeningstelsels.
      Publieke stemming
      Aanwezig: Michaël Picquart, Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, Kurt Parmentier
      Voorstanders: Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Sofie Mol, Bas Surmont, Charlotte Bonte, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Viktor Maes, Michaël Picquart, Eva Parmentier, Bram Deltour
      Tegenstanders: Dennis Bels, Virginie Vermeersch, Nico Dupont
      Onthouders: Hendrik Vanhaverbeke, Filip Daem, Heidi Craeynest, Vicky Claeys, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Ayrton Buyse, Stefaan Leon
      Resultaat: Met 20 stemmen voor, 3 stemmen tegen, 8 onthoudingen
      Beslissing

      Artikel 1

      Keurt de jaarrekening 2024 goed, voor wat betreft het gedeelte van het OCMW, waaruit volgende financiële toestand blijkt:

      Beschikbaar budgettair resultaat  28 028 004 euro
      Autofinancieringsmarge

      12 736 336 euro

      Gecorrigeerde autofinancieringsmarge   

        13 809 425 euro

    • Rapportering organisatiebeheersing 2024

      Aanwezig: Michaël Picquart, voorzitter
      Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, raadsleden
      Kurt Parmentier, algemeen directeur

      Het betreft de kennisname van de rapportering over organisatiebeheersing 2024.

      Feiten, context en argumentatie

      Het decreet lokaal bestuur, artikel 217 tot en met artikel 219, verplicht de gemeente en het OCMW om te werken aan organisatiebeheersing. Organisatiebeheersing is het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:

      • de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico's om deze te bereiken kent en beheerst;
      • wetgeving en procedures naleeft;
      • over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
      • op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
      • de activa beschermt en fraude voorkomt.

      De gemeente en het OCMW dienen hierbij over een algemeen kader - goedgekeurd door de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn – te beschikken.

      Het kader organisatiebeheersing voor de gemeente en het OCMW werd goedgekeurd door respectievelijk de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn op 14 juni 2019.

      Het verslag organisatiebeheersing 2024 werd besproken in de gemeenteraadscommissie Algemeen Beleid en Ondersteuning van 2 juni 2025.

      Aan deze rapportering over de organisatiebeheersing worden ook nog het jaarverslag informatieveiligheid 2024 voor gemeente en OCMW en het jaarverslag klachten 2024 voor gemeente en OCMW toegevoegd.

      Vorige beslissingen
      • Beslissing van de gemeenteraad van 14 juni 2019: kader organisatiebeheersing.
      • Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 juni 2019: kader organisatiebeheersing.
      Hogere regelgeving
      • Decreet lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 219.
      Beslissing

      Neemt kennis van:

      - het verslag organisatiebeheersing 2024
      - het jaarverslag informatieveiligheid 2024
      - het jaarverslag klachten 2024.

    • Instap ICT raamovereenkomsten Het Facilitair Bedrijf en stad Brugge

      Aanwezig: Michaël Picquart, voorzitter
      Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, raadsleden
      Kurt Parmentier, algemeen directeur

      Beslist om een beroep te doen op de raamovereenkomsten ICT van Het Facilitair Bedrijf (raamovereenkomst 01 - desktopapparatuur) en de stad Brugge (raamovereenkomst 02 - licenties).

      Feiten, context en argumentatie

      De raad voor maatschappelijk welzijn besliste op 8 maart 2019 om in te stappen in de ICT aankoopcentrale van stad Brugge, die intussen afgelopen is. Stad Brugge lanceerde intussen een aantal nieuwe opdrachten in samenwerking met Het Facilitair Bedrijf. Lokale besturen kunnen instappen in deze raamovereenkomsten. De raamovereenkomsten die het meest relevant zijn voor OCMW Wevelgem werden intussen gegund:

      • Raamovereenkomst 01 (desktopapparatuur): Het Facilitair Bedrijf als aanbestedende overheid, gegund aan Dustin Belgium nv;
      • Raamovereenkomst 02 (licenties): stad Brugge als aanbestedende overheid, gegund aan Inetum Belgium nv.

      Bij afname wordt een beheersvergoeding van respectievelijk 1% (01) en 0,25% (02) van de afnameprijs aangerekend door de opdrachtnemer ten voordele van respectievelijk Het Facilitair Bedrijf en de stad Brugge.

      De instap in deze raamovereenkomsten laat toe vlot hard- en software aan te kopen zonder zelf een plaatsingsprocedure te moeten organiseren en dit zonder dat er een aankoopverplichting is. In dossiers waar dit de betere optie is, kan nog steeds gekozen worden om zelf naar de markt te stappen of de prijzen van diverse raamovereenkomsten kunnen tegenover elkaar afgewogen worden.

      Gelet op de ICT-integratie tussen gemeente en OCMW werd het voorstel tot instap ook voorgelegd aan de gemeenteraad van vandaag.

      Meerjarenplan en budget

      De uitgave voor afname van raamovereenkomst 01 wordt geraamd op 100 000 euro (excl. btw) voor het OCMW.
      De uitgave voor afname van raamovereenkomst 02 wordt geraamd op 200 000 euro (excl. btw) voor het OCMW.

      Vorige beslissingen
      • Beslissing van de gemeenteraad van 12 juni 2025: instap ICT raamovereenkomsten Het Facilitair Bedrijf en stad Brugge.
      • Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 8 maart 2019 betreffende instap ICT aankoopcentrale stad Brugge.
      Hogere regelgeving
      • Wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.
      • Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
      • Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.
      • Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
      • Decreet lokaal bestuur, meer bepaald artikels 77 en 78, betreffende de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn.
      Publieke stemming
      Aanwezig: Michaël Picquart, Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, Kurt Parmentier
      Voorstanders: Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Michaël Picquart, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Beslissing

      Beslist om een beroep te doen op de raamovereenkomsten ICT van Het Facilitair Bedrijf (raamovereenkomst 01 - desktopapparatuur) en de stad Brugge (raamovereenkomst 02 - licenties).

      De uitgave voor afname van raamovereenkomst 01 wordt geraamd op 100 000 euro (excl. btw), de uitgave voor afname van raamovereenkomst 02 wordt geraamd op 200 000 euro (excl. btw). De plaatsing van bestellingen binnen deze raamovereenkomsten kan in uitvoering van onderhavige beslissing gebeuren door het vast bureau zolang de totale waarde van alle bestellingen samen voor de respectievelijke raamovereenkomsten binnen voornoemde ramingen blijft.

    • Verzekeringen gemeente en OCMW 2026-2029

      Aanwezig: Michaël Picquart, voorzitter
      Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, raadsleden
      Kurt Parmentier, algemeen directeur

      Er wordt mandaat verleend aan de gemeente Wevelgem voor het voeren van de volledige gunningsprocedure van de opdracht 'afsluiten van de volgende verzekeringscontracten: personenverzekeringen, verzekeringen materiële schade, verzekeringen aansprakelijkheid, verzekeringen auto en gezondheidszorg voor de gemeente en het OCMW 2026-2029.

      Feiten, context en argumentatie

      De huidige verzekeringspolissen van het OCMW lopen af op 31 december 2025 waardoor een nieuwe overheidsopdracht dient geplaatst te worden. De verzekeringspolissen van de gemeente lopen op diezelfde datum af. Het is opportuun om de overheidsopdracht gezamenlijk te voeren waarbij de gemeente de procedure mede zal voeren namens en voor rekening van het OCMW. Gezamenlijk aanbesteden kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

      Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 26 maart 2025 om de plaatsingsprocedure te starten voor de opdracht 'begeleiding overheidsopdracht verzekeringen voor gemeente en OCMW'. Het vast bureau gaf in zitting van 26 maart 2025 mandaat aan de gemeente Wevelgem voor het voeren van de volledige gunningsprocedure van de opdracht 'begeleiding overheidsopdracht verzekeringen voor gemeente en OCMW'.

      Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 30 april 2025 om deze opdracht toe te wijzen aan de firma AON Belgium bv, Telecomlaan 5-7 te 1831 Diegem.

       

      In het kader van de opdracht 'verzekeringen gemeente en OCMW 2026-2029' werd door AON Belgium bv een selectieleidraad opgesteld.

      De opdracht is opgedeeld als volgt:

      Perceel 1: personenverzekeringen

      Perceel 2: verzekeringen materiële schade

      Perceel 3: verzekeringen aansprakelijkheid

      Perceel 4: verzekeringen auto

      Perceel 5: verzekeringen gezondheidszorg.

       

      De gemeenteraad hechtte haar goedkeuring in zitting van 12 juni 2025 aan vermelde selectieleidraad. Het bestek en de ramingen worden ter goedkeuring voorgelegd aan een volgende gemeenteraad.

      De percelen worden afgesloten voor een duurtijd van 1 jaar met verlenging van opeenvolgende periodes van 1 jaar, met een totale duurtijd van maximaal 4 jaar. 

      Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling (met Belgische en Europese bekendmaking).

      De inhoud van de verzekeringsdekkingen is immers van die aard dat de specificiteiten van de markt niet met de nodige precisie opgesteld kunnen worden onder de vorm van een definitieve polistekst zonder onderhandeling.


      Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt voorgesteld om een mandaat te verlenen aan de gemeente Wevelgem voor het voeren van de volledige gunningsprocedure van de opdracht 'afsluiten van de volgende verzekeringscontracten personenverzekeringen, verzekeringen materiële schade, verzekeringen aansprakelijkheid, verzekeringen auto en gezondheidszorg voor de gemeente en het OCMW 2026-2029'.

      Meerjarenplan en budget

      De uitgave voor deze opdracht wordt aangerekend op de algemene rekeningen 612000 en 623060 en op het beleidsitem waarop de verzekering betrekking heeft.

      Vorige beslissingen
      • Beslissing van de gemeenteraad van 12 juni 2025: verzekeringen gemeente en OCMW 2026-2029 - goedkeuring selectieleidraad.
      • Beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 30 april 2025: begeleiding overheidsopdracht verzekeringen voor gemeente en OCMW - goedkeuring gunning.
      • Beslissing van het vast bureau van 26 maart 2025: mandaatverlening aan de gemeente voor het voeren van de gunningsprocedure van de opdracht 'begeleiding overheidsopdracht verzekeringen voor gemeente en OCMW'.
      • Beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 26 maart 2025: begeleiding overheidsopdracht verzekeringen voor gemeente en OCMW - goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's.
      Hogere regelgeving
      • Decreet lokaal bestuur, meer bepaald artikels 77 en 78, betreffende de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn.
      • Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
      • Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 2, 24° en artikel 38 (mededingingsprocedure met onderhandeling) alsook artikel 2, 36° en artikel 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
      • Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
      Publieke stemming
      Aanwezig: Michaël Picquart, Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour, Kurt Parmentier
      Voorstanders: Luc Defraye, Jan Seynhaeve, Hendrik Vanhaverbeke, Mathieu Desmet, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Marie De Clerck, Hendrik Libeer, Kevin Defieuw, Filip Daem, Sofie Mol, Bas Surmont, Heidi Craeynest, Charlotte Bonte, Vicky Claeys, Jelle Stragier, Inge Goemaere, Jessica Corty, Liese Vandoorne, Yves Goddeeris, Luc Vanderhaeghe, Viktor Maes, Michaël Picquart, Eva Parmentier, Dennis Bels, Ayrton Buyse, Stefaan Leon, Virginie Vermeersch, Nico Dupont, Bram Deltour
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Beslissing

      Artikel 1

      Neemt kennis van en hecht haar goedkeuring aan de selectieleidraad voor de opdracht 'afsluiten van de volgende verzekeringscontracten: personenverzekeringen, verzekeringen materiële schade, verzekeringen aansprakelijkheid, verzekeringen auto en gezondheidszorg voor de gemeente en het OCMW 2026-2029', opgesteld door de ontwerper, AON Belgium bv.

      Artikel 2

      Er wordt mandaat verleend aan de gemeente Wevelgem voor het voeren van de volledige gunningsprocedure van de opdracht 'afsluiten van de volgende verzekeringscontracten: personenverzekeringen, verzekeringen materiële schade, verzekeringen aansprakelijkheid, verzekeringen auto en gezondheidszorg voor de gemeente en het OCMW 2026-2029.