Wed 06/05/2020 - 17:00 schepenzaal
Het verslag van de zitting van 29 april 2020 wordt goedgekeurd.
Beslist om volgende vacante functies van administratief medewerker binnen de gemeente in te vullen:
Beslist dat daarnaast nog 2,5 administratief medewerkers met een contract van onbepaalde duur aangeworven kunnen worden (in gemeente of OCMW).
De lijst van te raadplegen ondernemers voor de opdracht 'vervangen tractor winterstrooidienst' wordt vastgesteld.
Aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).
Deze opdracht wordt gegund aan Caluflex services bv.
De opdracht 'ledigen bladkorven 2020' wordt gegund aan Tuinen Vanrobaeys bv.
De opdracht/samenaankoop 'levering en implementatie van een softwarepakket voor het coördineren en afhandelen van innames openbaar domein en evenementen met koppeling met GIPOD' wordt gegund aan Merkator nv.
De verrekening nr. 2 van de opdracht 'weg- en rioleringswerken Warandestraat, aanstellen ontwerper, veiligheidscoördinator en afkoppelingsdeskundige' wordt goedgekeurd.
De verrekening nr. 2 voor de opdracht 'leveren van een notuleringssysteem' wordt goedgekeurd.
De opdracht 'heraanleg speelpleinen Meiweg en Hoge Akker - perceel 1 (heraanleg speelplein Meiweg)' wordt definitief opgeleverd.
Stelt voor aan de gemeenteraad om 4 bestuurders in de raad van bestuur van De Vlashaard te vervangen.
De voorgelegde verbintenissen, betaalopdrachten en vorderingen worden goedgekeurd.
Het kohier voor de 'belasting voor panden opgenomen in het leegstandsregister voor het aanslagjaar 2019, boekjaar 2020 - kohier 95', wordt vastgesteld op een totaal bedrag van 103 796,65 euro.
Hecht zijn goedkeuring aan het beëindigen van de huurovereenkomst klaslokalen Bamo-school Moorsele met ingang van 1 september 2020.
Kennisname van het eerste kwartaalrapport van 2020.
Beslist de toepassing van het kader voor het verstrekken van gegevens door de dienst Burgerzaken goed te keuren.
Geeft volgende insteek voor pilootprojecten die in aanmerking komen om opgenomen te worden in een strategisch project open ruimte:
Engageert zich om deel te nemen aan het intergemeentelijk overleg inzake concrete dossiers.
Neemt, op basis van de evaluatie en de voorstellen, enkele standpunten in dit dossier in.
Neemt kennis van het verslag van de verkeersdienst van 29 april 2020.
Keurt het aanvullend verkeersreglement goed voor de aanleg van een oversteekplaats voor voetgangers in de Katerstraat en in de Kloosterstraat ter hoogte van het kruispunt met de N8 - Menenstraat.
Beslist om in het kader van gezondheid, armoedebestrijding en duurzaamheid de actie ‘drink meer (kraantjes)water’ te organiseren in de maanden juli en augustus 2020 met interne en externe actiepunten.
Neemt kennis van de initiatieven m.b.t. de opstart van de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening die voorzien is voor september 2020.
Formuleert antwoorden op de vragen gesteld door Vlaanderen in het kader van het onderzoek naar de potenties en de draagkracht van de omgeving van de luchthaven Kortrijk-Wevelgem.
Beslist dit dossier voor te leggen aan de gemeenteraad van 15 mei 2020.
Stelt - bij gebrek aan richtlijnen - in een latere zitting de datum van heropstart van de genormaliseerde werking vast te leggen.
Hecht zijn goedkeuring aan het ontwerp subsidiereglement lokaal jeugdwerk 2020-2025.
Beslist het ontwerp voor advies voor te leggen aan de jeugdraad.
Bevestigt de timing als volgt: toelichting in de gemeenteraadscommissie algemeen beleid van 23 mei 2020 en ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad van juni.
Beslist de lessen opnieuw op te starten op 15 mei 2020, zoals voorgesteld in de nota van de directie van de gemeentelijke basisschool.