De gemeenteraad neemt akte van het feit dat mevrouw Charlotte Bonte vanaf 2 november 2021 zetelt als onafhankelijk gemeenteraadslid.
Mevrouw Charlotte Bonte liet schriftelijk weten dat zij per 2 november 2021 niet langer deel uitmaakt van de fractie N-VA maar verder wenst te zetelen als onafhankelijk gemeenteraadslid.
De voorzitter deelt mee dat mevrouw Charlotte Bonte schriftelijk heeft te kennen gegeven dat zij per 2 november 2021 niet langer deel uitmaakt van de fractie N-VA.
De gemeenteraad neemt akte van het feit dat mevrouw Charlotte Bonte vanaf 2 november 2021 zetelt als onafhankelijk gemeenteraadslid. De fractie N-VA telt voortaan 5 gemeenteraadsleden: de heer Hendrik Vanhaverbeke, de heer Filip Daem, de heer Joachim Naert, de heer Henk Louf en mevrouw Heidi Craeynest.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad wordt aangepast in functie van de invoering van de mogelijkheid om digitaal of hybride te vergaderen.
Naar aanleiding van de wijziging van artikel 20 van het decreet lokaal bestuur (door het decreet van 16 juli 2021 tot wijziging van diverse decreten, wat betreft versterking van de lokale democratie) kan het digitaal of hybride vergaderen van de gemeenteraad of de gemeenteraadscommissies uitdrukkelijk voorzien worden in het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad. De gemeenteraad kan enkel digitaal of hybride vergaderen onder de uitzonderlijke omstandigheden, vermeld in het huishoudelijk reglement.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad wordt aangepast in uitvoering van artikel 20 van het decreet lokaal bestuur.
Het ontwerp van wijziging van huishoudelijk reglement werd besproken op de agendacommissie van 8 oktober 2021.
Artikel 1
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 8 februari 2019 en gewijzigd door de gemeenteraad op 7 mei 2021, wordt gewijzigd als volgt:
Artikel 1
In artikel 2 wordt een §3 en een §4 toegevoegd:
§3.
Het fysiek vergaderen is het uitgangspunt. De digitale en hybride vergaderingen van de gemeenteraad vinden plaats onder de voorwaarden zoals bepaald door het besluit van de Vlaamse regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.
§4.
In uitzonderlijke omstandigheden kunnen de vergaderingen digitaal of hybride doorgaan.
Als uitzonderlijke omstandigheden voor een digitale of hybride vergadering worden onder meer aanzien: de noodzaak omwille van een pandemie, weersomstandigheden, niet-beschikbaarheid van de raadszaal, het niet-beschikbaar zijn van de mogelijkheid tot livestreaming bij een fysieke vergadering, algemene gezondheids- of veiligheidsredenen, de onmogelijkheid van een raadslid om fysiek te vergaderen. Een raadslid dat zich in dit laatste geval bevindt, laat dit tijdig, d.i. ten minste 2 werkdagen vooraleer de oproeping voor een geplande gemeenteraadszitting moet worden bezorgd, weten aan de voorzitter en aan de algemeen directeur, met het uitdrukkelijk verzoek voor een hybride of digitale zitting. Indien een raadslid in de onmogelijkheid is om fysiek te vergaderen omwille van ‘overmacht’ (bv. ziekte, ongeval of quarantainemaatregel), kan hij alsnog om een hybride vergadering verzoeken (via mail aan de voorzitter en de algemeen directeur) ten laatste om 9 uur op de dag van de vergadering, in dit geval worden alle raadsleden tegen 14 uur op de dag van de vergadering via mail verwittigd dat de vergadering hybride doorgaat. Hiervan wordt ook melding gemaakt op de webstek van de gemeente.
De voorzitter van de gemeenteraad kan in bovenstaande omstandigheden beslissen de vergadering digitaal of hybride te laten doorgaan.
In geval van een gezamenlijke oproeping, verlopen de gemeenteraad en de OCMW-raad op dezelfde wijze (fysiek, digitaal of hybride).
Artikel 2
Artikel 20, §2 wordt integraal vervangen als volgt:
§2.
De voorzitter kan, na een voorafgaande waarschuwing, elke toehoorder die openlijk tekens van goedkeuring of van afkeuring geeft of die op enigerlei wijze wanorde veroorzaakt, uit de vergadering doen verwijderen.
De voorzitter kan bovendien een proces-verbaal opmaken tegen die persoon en dat proces-verbaal bezorgen aan het openbaar ministerie met het oog op de eventuele vervolging van de betrokkene.
Artikel 3
Artikel 22 wordt integraal vervangen als volgt:
Wanneer de vergadering rumoerig wordt, zodat het normale verloop van de bespreking in het gedrang wordt gebracht, kondigt de voorzitter aan dat hij, bij voortzetting van het rumoer, de vergadering zal schorsen of sluiten.
Indien de wanorde toch aanhoudt, schorst of sluit hij de vergadering. De voorzitter kan dan beslissen dat de leden van de raad de vergadering onmiddellijk moeten verlaten.
Van deze schorsing of sluiting wordt melding gemaakt in de notulen.
Artikel 4
Artikel 26, §2 wordt integraal vervangen als volgt:
§2.
Er zijn drie mogelijke werkwijzen van stemmen:
1° de stemming bij handopsteking, tenzij elektronisch uitgebrachte naamstemming mogelijk is;
2° de mondelinge stemming;
3° de geheime stemming.
Bij een stemming in digitale of hybride vergaderingen van de gemeenteraad moeten de voorwaarden zoals bepaald door het besluit van de Vlaamse regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen vervuld zijn.
Artikel 5
Artikel 29 wordt integraal vervangen als volgt:
§1.
Voor een geheime stemming worden vooraf gemaakte stembriefjes gebruikt en wordt eenvormig schrijfgerief ter beschikking gesteld.
De raadsleden stemmen ‘ja’, ‘neen’ of onthouden zich. De onthouding gebeurt door het afgeven van een blancostembriefje.
De stemopneming gebeurt door de voorzitter, de raadsleden die door de voorzitter eventueel verzocht worden hem daartoe bij te staan, de algemeen directeur en/of eventueel een door hem aangewezen personeelslid. Ieder raadslid is gemachtigd de regelmatigheid van de stemopnemingen na te gaan.
§2.
Bij een geheime stemming in digitale of hybride vergaderingen van de gemeenteraad moeten de voorwaarden zoals bepaald door het besluit van de Vlaamse regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen vervuld zijn.
Artikel 6
Artikel 30 wordt integraal vervangen als volgt:
Vooraleer tot de stemopneming over te gaan, vraagt de voorzitter uitdrukkelijk of alle stemmen ingediend werden.
Artikel 7
Artikel 36, §8 wordt integraal vervangen als volgt:
§8.
De commissies worden door hun voorzitter bijeengeroepen, minstens op de tijdstippen zoals vastgelegd door de agendacommissie. De eerste commissievergadering wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de gemeenteraad. Een derde van de leden van de commissie kan de voorzitter vragen de commissie bijeen te roepen. De oproeping vermeldt plaats, dag en tijdstip en de agenda. Het fysiek vergaderen is het uitgangspunt, maar de vergaderingen van de commissies kunnen te allen tijde digitaal of hybride doorgaan, dit kan omwille van de uitzonderlijke omstandigheden zoals bedoeld in artikel 2, §4 of om andere redenen en enkel mits instemming van de agendacommissie. De digitale en hybride vergaderingen van commissies vinden plaats onder de voorwaarden zoals bepaald door het besluit van de Vlaamse regering over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.
De agenda bevat in ieder geval de punten die door de agendacommissie aan de voorzitter worden meegedeeld. De oproeping wordt voor alle raadsleden elektronisch ter beschikking gesteld via de notulensoftware, ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering. Voor zover de notulensoftware buiten dienst zou zijn, wordt de oproeping verzonden via e-mail. Een raadslid kan, behoudens indien hij opteert voor een elektronisch hulpmiddel zoals bedoeld in artikel 38, §5, ervoor opteren om de oproeping op papier aan huis bezorgd te krijgen. Van deze keuze brengt hij de algemeen directeur schriftelijk of elektronisch op de hoogte.
De oproeping op papier wordt uiterlijk de werkdag volgend op de elektronische terbeschikkingstelling per gewone post verstuurd.
Deze informatie wordt eveneens bekendgemaakt aan het publiek door publicatie op de webstek van de gemeente.
Indien verdere nuttige informatie (informatieve, voorbereidende of toelichtende nota’s, plannen of presentaties), na het versturen van de agenda, in aanloop van een gemeenteraadscommissie bezorgd wordt via de notulensoftware, worden de commissie- en raadsleden hiervan verwittigd via een annotatie in de notulensoftware.
De commissies kunnen geldig vergaderen, ongeacht het aantal aanwezige leden.
De vergaderingen van de commissies zijn in principe openbaar onder dezelfde voorwaarden als voor de gemeenteraad (zie artikelen 4 tot en met 6 van dit reglement). Het openbaar gedeelte van de vergaderingen wordt gelivestreamd.
De leden van de commissies stemmen, zoals in de gemeenteraad, nooit geheim, behalve in de gevallen zoals in artikel 26, §4 van dit reglement.
Bij aanvang van de zitting deelt de commissievoorzitter mee welke commissieleden (effectief of met raadgevende stem) verontschuldigd zijn en wie op dat ogenblik niet aanwezig is. De secretaris noteert de aanwezigen bij het begin van de zitting in de notulensoftware en maakt melding van uur van aankomst of vertrek van commissieleden tijdens de zitting.
Het ambt van secretaris van elke raadscommissie wordt waargenomen door de algemeen directeur of, een of meer personeelsleden van de gemeente, op voorstel van de algemeen directeur, aangewezen door het college van burgemeester en schepenen.
De algemeen directeur kan de commissievergaderingen bijwonen, ook al is een personeelslid aangewezen om het secretariaat waar te nemen.
Alle raadsleden, inbegrepen de leden van het college van burgemeester en schepenen, kunnen het woord vragen aan de voorzitter van de raadscommissie die hen het woord verleent.
Artikel 2
Deze wijziging treedt in werking op 15 november 2021.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de coördinatie van het huishoudelijk reglement.
Raming: 199 045 euro (excl. btw), hetzij 240 844,45 euro (incl. btw).
Openbare procedure.
Het masterplan voor de gemeentelijke basisschool in de Hoogstraat, dat werd toegelicht op de gemeenteraadscommissie Grondgebiedszaken van 8 november 2021, zal in twee fasen worden uitgevoerd. Per fase wordt een aanvraagdossier voor subsidies ingediend bij AGION (agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs).
De eerste fase omvat een promotiebouwprocedure voor de meest dringende werken (onder andere voor de turnzaal en refter). De gemeente is hierbij ambitieus op het vlak van duurzaam en circulair bouwen. Hiervoor werd een ambitienota duurzaam bouwen opgemaakt.
Het bestek voor het aanstellen van een ontwerper voor deze eerste fase wordt hierbij voorgelegd.
In het kader van de opdracht 'aanstelling ontwerpteam voor de uitvoering van een eerste fase van het masterplan GBS Wevelgem' werd een bestek met nr. 2675/04521 opgesteld door de heer Koen Bekaert, dienst Gebouwen.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 199 045 euro (excl. btw), hetzij 240 844,45 euro (incl. btw).
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De uitgave voor deze opdracht wordt aangerekend op rekening PB2-ACT37/0800-00/221007/I-PB2-AP13 van het investeringskrediet.
Artikel 1
Het bestek met nr. 2675/04521 en de raming voor de opdracht 'aanstelling ontwerpteam voor de uitvoering van een eerste fase van het masterplan GBS Wevelgem', opgesteld door de heer Koen Bekaert, dienst Gebouwen, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 199 045 euro (excl. btw), hetzij 240 844,45 euro (incl. btw).
Artikel 2
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Artikel 3
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Beslist om toe te treden tot perceel 8 van de groepsaankoop 'project LB365 (vervolgtraject 'generieke componenten voor Vlaamse gemeenten')' van de gemeente Aalter, i.s.m. V-ICT-OR.
Sinds 2019 wordt binnen gemeente en OCMW gebruik gemaakt van Office 365 abonnementen. In 2019 werd hiervoor ingestapt in een aankoopcentrale van V-ICT-OR (vereniging voor ICT'ers van openbare besturen). Hierdoor konden prijzen worden gehanteerd die een stuk lager lagen dan de marktprijs en de prijs via andere raamcontracten (o.a. ICT aankoopcentrale van de stad Brugge). Er werd via deze aankoopcentrale een driejarig contract voor Office 365 abonnementen afgesloten dat afloopt op 1 februari 2022. Deze aankoopcentrale is inmiddels afgelopen, een verlenging via deze aankoopcentrale is dus niet mogelijk.
Het project Samen Aanbesteden, gestart vanuit de gemeente Aalter, wilde besturen in staat stellen samen generieke componenten te realiseren. Daarmee kunnen lokale besturen een degelijke informatiearchitectuur uitbouwen. Dit project evolueerde tot het project 'LB365' dat besturen in staat stelt om samen innovatieve dienstverlening te organiseren door het afnemen en optimaliseren van ICT-leveringen en -diensten onder de noemer groepsaankopen.
In samenwerking met de gemeente Aalter heeft V-ICT-OR een groepsaankoop voor de aankoop van allerhande generieke softwarecomponenten voor lokale besturen opgezet binnen het Microsoft Dynamics platform, het LB365 project van V-ICT-OR. Eén van de componenten van deze groepsaankoop zijn de bijhorende Microsoft- en Officelicenties waaronder Office 365 abonnementen. Deze zijn opgenomen in perceel 8. De groepsaankoop is opgezet voor alle Vlaamse lokale besturen. De prijzen van de Office 365 abonnementen zijn via dit contract een 20% goedkoper dan via het ICT-raamcontract van de stad Brugge dat binnen Wevelgem normaal wordt gebruikt voor Microsoftlicenties.
In eerste instantie wordt ingestapt met de bedoeling binnen perceel 8 Office 365 abonnementen af te sluiten aan een voordelig tarief. De groepsaankoop omvat naast het perceel voor licenties ook heel wat percelen omtrent het LB365 project. Een instap in de andere percelen vereist echter ook een instapkost in het LB365 consortium en dit is momenteel niet aan de orde. Op dit moment wordt dan ook enkel op perceel 8 ingestapt, mocht binnen Wevelgem gestart worden met het LB365 project zal dit deel uitmaken van een afzonderlijke beslissing.
Door toe te treden tot deze groepsaankoop is de gemeente vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
De gemeenteraad van Aalter keurde op 21 december 2020 de lastvoorwaarden, de raming en gunningswijze voor het lastenboek 'project LB365 (vervolgtraject 'generieke componenten voor Vlaamse gemeenten')' goed. Deze opdracht werd op 30 december 2020 gepubliceerd op nationaal niveau en op 4 januari 2021 in het publicatieblad van de Europese Unie.
Deze opdracht is opgedeeld in 8 percelen:
De firma's Belfinity, C-Clear Partners, RealDolmen nv, Synergics en Tobius (Tobania) werden na de goedkeuring van de kwalitatieve selectie op 15 februari 2021 door het college van burgemeester en schepenen van Aalter, op 17 februari 2021 uitgenodigd om tegen 16 maart 2021 een offerte in te dienen. De firma's Belfinity, C-Clear Partners, RealDolmen nv, Synergics en Tobius (Tobania) dienden een regelmatige offerte in voor één of meerdere percelen.
De opdracht werd gesloten via een raamovereenkomst met meerdere deelnemers waarbij niet alle voorwaarden in de raamovereenkomst zijn bepaald en de deelnemers opnieuw in mededinging zullen worden gesteld tijdens de doorlooptijd van de opdracht.
Voor perceel 8 (softwarelicenties en beheer) werd één offerte ontvangen van Inetum Realdolmen Belgium nv (voorheen RealDolmen nv), A. Vaucampslaan 42, 1654 Huizingen, tevens de enige geselecteerde kandidaat voor perceel 8.
Op 8 maart 2021 gunde het college van burgemeester en schepenen van Aalter het perceel 8 (softwarelicenties en beheer) aan Inetum Realdolmen Belgium nv, A. Vaucampslaan 42, 1654 Huizingen, voor een looptijd van drie jaar (in tegenstelling tot de andere percelen uit het bestek).
Er is geen afnameverplichting wanneer men toetreedt tot deze groepsaankoop. Gelet op de lagere prijzen van de licenties lijkt het opportuun toe te treden tot deze groepsaankoop.
De jaarlijkse kostprijs voor Office 365 abonnementen wordt geraamd op 35 537,19 euro (excl. btw) hetzij 43 000 euro (incl. btw) voor de gemeente en op 24 793,39 euro (excl. btw) hetzij 30 000 euro (incl. btw) voor het OCMW. Door de toetreding tot deze opdracht kunnen ook afnames van andere softwarelicenties gedurende de looptijd van deze opdracht op een vlotte manier gebeuren als de prijzen binnen deze opdracht voordelig(er) blijken.
Gelet op de ICT-integratie tussen gemeente en OCMW wordt hetzelfde dossier ook aan de raad voor maatschappelijk welzijn voorgelegd.
Aankopen zullen gebeuren via een aparte beslissing door het college van burgemeester en schepenen. De jaarlijkse kostprijs wordt, specifiek voor Office 365 abonnementen, geraamd op 35 537,19 euro (excl. btw) hetzij 43 000 euro (incl. btw) voor de gemeente.
De uitgave wordt aangerekend op het exploitatiekrediet, op de algemene rekening 613200 en het beleidsitem van desbetreffende dienst.
Beslist om toe te treden tot perceel 8 van de groepsaankoop 'project LB365 (vervolgtraject 'generieke componenten voor Vlaamse gemeenten')' van de gemeente Aalter, i.s.m. V-ICT-OR.
De dotatie aan de hulpverleningszone Fluvia voor 2022, ten laste van de gemeente Wevelgem, wordt vastgesteld op 1 200 940 euro.
De gemeente Wevelgem maakt deel uit van de hulpverleningszone Fluvia.
Artikel 68 van de wet betreffende de civiele veiligheid stelt dat voor de financiering van de hulpverleningszone de gemeentelijke dotatie wordt vastgelegd op basis van een akkoord tussen de betrokken gemeenteraden.
De zoneraad van de hulpverleningszone Fluvia heeft in zitting van 22 oktober 2021 de budgetwijzigingen 2021/1 en 2021/2, alsook de begroting 2022 besproken. De budgetwijziging 2021/1 zorgt ervoor dat het overschot uit de werking van de hulpverleningszone over 2020, namelijk 1 711 262,39 euro, in mindering wordt gebracht van de exploitatietoelage voor 2021. Voor Wevelgem betekent dit pro rata (8,06%) een daling van de exploitatietoelage 2021 met 137 927,75 euro tot netto 672 102,25 euro.
De financiële verdeelsleutel, die vastgelegd werd voor de eigenlijke opstart van de zone, meer bepaald een bijdrage van 8,06% in de uitgaven voor de gemeente Wevelgem, blijft ongewijzigd.
De dotatie van de gemeente Wevelgem aan de hulpverleningszone, voor het dienstjaar 2022, wordt begroot op 1 200 940 euro waarvan 842 270 euro als bijdrage in de exploitatieuitgaven, 116 870 euro als bijdrage in de investeringsuitgaven en 241 800 euro als investering voor kazernering.
Deze dotatie is ook opgenomen in de begroting 2022 van de hulpverleningszone, zoals goedgekeurd door de zoneraad van 22 oktober 2021.
Met dit akkoord wordt uitvoering gegeven aan volgend actieplan uit het meerjarenplan 2020-2025: 'het lokale veiligheidsbeleid wordt gerealiseerd, waarvoor sterk samengewerkt wordt met de partners in de politie- en de hulpverleningszone'.
De bijdrage in de exploitatieuitgaven voor 2022 en de geraamde bijdragen voor de periode 2023-2025 passen in het gemeentelijk meerjarenplan 2020-2025.
Artikel 1
Stemt in met de dotatie van de gemeente Wevelgem aan de hulpverleningszone Fluvia voor dienstjaar 2022, meer bepaald 1 200 940 euro, waarvan 842 270 euro als bijdrage in de exploitatieuitgaven, 116 870 euro als bijdrage in de investeringsuitgaven en 241 800 euro als investering voor kazernering.
Artikel 2
Verleent zijn akkoord aan de vastlegging van onderstaande gemeentelijke dotaties als bijdragen in de uitgaven van de hulpverleningszone 2022, volgens de verdeelsleutel, waaraan zijn goedkeuring gegeven werd in zitting van 10 oktober 2014:
|
|
2022 |
|||
|
Verdeelsleutel |
Exploitatie |
Investering |
Kazernering |
Totaal |
|
|
10 450 000 |
1 450 000 |
3 000 000 |
14 900 000 |
ANZEGEM |
3,21% |
335 445 |
46 545 |
96 300 |
478 290 |
AVELGEM |
2,24% |
234 080 |
32 480 |
76 200 |
333 760 |
DEERLIJK |
3,06% |
319 770 |
44 370 |
91 800 |
455 940 |
HARELBEKE |
7,13% |
745 085 |
103 385 |
213 900 |
1 062 370 |
KORTRIJK |
37,26% |
3 893 670 |
540 270 |
1 117 800 |
5 551 740 |
KUURNE |
4,24% |
443 080 |
61 480 |
127 200 |
631 760 |
LENDELEDE |
1,38% |
144 210 |
20 010 |
41 400 |
205 620 |
MENEN |
9,95% |
1 039 775 |
144 275 |
298 500 |
1 482 550 |
WAREGEM |
10,83% |
1 131 735 |
157 035 |
324 900 |
1 613 670 |
WEVELGEM |
8,06% |
842 270 |
116 870 |
241 800 |
1 200 940 |
ZWEVEGEM |
6,84% |
714 780 |
99 180 |
205 200 |
1 019 160 |
SPIERE-HELKIJN |
0,64% |
66 880 |
9 280 |
19 200 |
95 360 |
LEDEGEM |
2,33% |
243 485 |
33 785 |
69 900 |
347 170 |
WIELSBEKE |
2,83% |
295 735 |
41 035 |
84 900 |
421 670 |
|
|
|
|
|
|
|
100,00% |
10 450 000 |
1 450 000 |
3 000 000 |
14 900 000 |
Volgende straatnaam wordt voorlopig aanvaard voor de nieuwe weg voor de verkaveling in de Warandestraat: Marie Cornilliestraat.
De gemeenteraad keurde in zitting van 11 december 2020 het wegenistracé goed van de nieuwe weg voor de verkaveling Warandestraat. Een nieuwe straatnaam is noodzakelijk.
Het college van burgemeester en schepenen verzocht bij beslissing van 3 februari 2021 de culturele raad een voorstel van nieuwe straatnaam aan het college van burgemeester en schepenen te adviseren.
De culturele raad stelde, in zijn advies van juni 2021, voor om de nieuwe weg te benamen naar mevrouw Sara Nieulant. Dit blijkt de naam van de eerste abdis van de Guldenbergabdij in de 13de eeuw. Deze naam is echter moeilijk te spellen en ook de uitspraak lijkt niet evident.
Het college van burgemeester en schepenen stelde bij beslissing van 7 juli 2021 voor om de straat te vernoemen naar Maria of Miete Cornillie, een bekend figuur uit Moorsele, en de culturele raad dit voorstel te bezorgen.
De culturele raad formuleerde in een nieuw voorstel het advies om de nieuwe weg in de verkaveling aan de Warandestraat inderdaad te noemen naar Marie Cornillie, een rijke dame die leefde in de 19de eeuw te Moorsele.
Het college van burgemeester en schepenen heeft bij beslissing van 20 oktober 2021 kennis genomen van dit schriftelijk advies van de culturele raad en beslist om de straatnaam 'Marie Cornilliestraat' voor te leggen aan de gemeenteraad.
De volgende straatnaam wordt voorlopig aanvaard voor de nieuwe weg voor de verkaveling aan de Warandestraat: Marie Cornilliestraat.
Geeft opdracht aan het college van burgemeester en schepenen om de inspraakprocedure voorzien in de artikelen 4 en 5 van het decreet van 28 januari 1977 tot bescherming van de namen van de openbare wegen en pleinen te organiseren en alle maatregelen van uitvoering te nemen.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de opdrachthoudende vereniging Intercommunale maatschappij voor Gas en Elektriciteit van het Westen (Gaselwest).
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 23 september 2021 en 29 oktober 2021 om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest van 21 december 2021.
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze buitengewone algemene vergadering zal kunnen plaatsvinden.
Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst, kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale buitengewone algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest van 21 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de raad van bestuur opgestelde begroting 2022
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV
3. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap
4. Statutaire benoemingen
5. Statutaire mededelingen.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de opdrachthoudende vereniging Fluvius West.
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 23 september 2021 en 29 oktober 2021 om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius West van 13 december 2021.
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze buitengewone algemene vergadering zal kunnen plaatsvinden.
Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst, kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale buitengewone algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Fluvius West van 13 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Opdrachthoudende Vereniging.
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 27 september 2021 om op digitale wijze deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging van 6 december 2021.
Omwille van de zeer beperkte agenda en de geografische spreiding van de diverse deelnemende gemeenten wordt deze buitengewone algemene vergadering op digitale wijze gehouden. Mocht de algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging van 6 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van het door de raad van bestuur opgestelde budget voor 2022
2. Statutaire benoemingen
3. Statutaire mededelingen.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de dienstverlenende vereniging Intercommunale Leiedal (Leiedal).
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 11 oktober 2021 om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van Leiedal van 9 december 2021.
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Leiedal van 9 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Jaaractieplan
2. Gemeentelijke bijdrage in de werkingskosten voor 2022
3. Begroting 2022
4. Benoeming bestuurders en deskundigen
5. Varia.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordigers wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de opdrachthoudende vereniging Intergemeentelijke Vereniging voor Crematoriumbeheer in Zuid-West-Vlaanderen (Psilon).
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 14 oktober 2021 om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van Psilon van 15 december 2021.
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Psilon van 15 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Vaststelling werkprogramma 2022
2. Vaststelling begroting 2022.
Artikel 2
De vertegenwoordigers van de gemeente zullen hun stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de dienstverlenende vereniging Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (TMVS).
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 1 oktober 2021 om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van TMVS van 14 december 2021.
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van TMVS van 14 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Evaluatie 2021, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2022 (cfr. artikel 432 DLB)
4. Begroting 2022 (cfr. artikel 432 DLB)
5. Actualisering presentievergoeding ingevolge indexaanpassing
6. Statutaire benoemingen
Varia.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het mandaat van de vertegenwoordiger wordt vastgesteld.
De gemeente is lid van de opdrachthoudende vereniging MIROM Menen (Mirom).
De gemeente werd uitgenodigd per aangetekend schrijven van 28 oktober 2021 om deel te nemen aan de zitting van de buitengewone algemene vergadering van Mirom van 16 december 2021.
Op deze buitengewone algemene vergadering wordt ook een statutenwijziging geagendeerd (cfr. brief van 3 september 2021). De voorgestelde statutenwijziging betreft:
Op het ogenblik van de uitnodiging voor deze buitengewone algemene vergadering geldt de federale fase van het rampenplan naar aanleiding van de 'coronavirus COVID-19'-crisis. Mocht de buitengewone algemene vergadering uitgesteld of verdaagd worden, dan geldt het mandaat voor dezelfde agendapunten ook als deze op een latere datum worden behandeld.
Artikel 1
Er wordt goedkeuring verleend aan onderstaande punten, geagendeerd voor de buitengewone algemene vergadering van Mirom van 16 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden):
1. Te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie van het boekjaar 2022
2. Begroting 2022
3. Aanstelling nieuwe bestuurder Wervik
4. Statutenwijziging
5. Varia.
Artikel 2
Er wordt goedkeuring verleend aan de voorgestelde statutenwijziging van Mirom.
Artikel 3
De vertegenwoordiger van de gemeente zal zijn stemgedrag afstemmen op deze beslissing.
Het gemeentelijk rooilijnplan met een wijziging van de gemeenteweg Roeselarestraat ter hoogte van huisnummer 411-419 wordt definitief vastgesteld.
In het kader van de opdracht 'aanleg verhoogde fietspaden Roeselarestraat' (waarvan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure werden voorgelegd aan de gemeenteraad van 2 juli 2021 en die werd gegund door het college van burgemeester en schepenen op 8 september 2021), werd in het ontwerp voorzien om slechts één op- en afrit te voorzien ter hoogte van huisnummers 417-419 om zo een veiliger verkeerspunt te creëren. Hierdoor kan een deeltje van de zijtak van de Roeselarestraat ter hoogte van nr. 419 geknipt worden en kan gesteld worden dat dit deeltje niet meer nuttig is als openbare weg. Vandaar dat het college van burgemeester en schepenen voorstelde om dit deel te verkopen aan de aangelanden. Dit deel kan pas verkocht worden nadat een wijziging van de gemeenteweg wordt vastgesteld en beslist wordt het deel te desaffecteren uit het openbaar domein.
De gemeenten leggen de ligging en de breedte van de gemeentewegen op hun grondgebied vast in gemeentelijke rooilijnplannen. Bedoelde wijziging van de gemeenteweg wordt aldus vastgelegd in een rooilijnplan. Landmeetkantoor Koen Roelandt bv maakte een (ontwerp van) rooilijnplan op.
In zitting van 2 juli 2021 heeft de gemeenteraad goedkeuring verleend aan de voorlopige vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan 'Roeselarestraat 411- 419'.
Het voorlopig vastgestelde rooilijnplan 'Roeselarestraat 411-419' werd onderworpen aan een openbaar onderzoek georganiseerd van 2 september 2021 tot en met 1 oktober 2021, in uitvoering van artikel 17, §2 van het decreet houdende de gemeentewegen.
Er werden tijdens het openbaar onderzoek geen bezwaarschriften ontvangen en noch het departement Mobiliteit en Openbare Werken, noch De Lijn, noch de deputatie hebben een advies uitgebracht binnen de periode van het openbaar onderzoek.
Tijdens het openbaar onderzoek werden volgende zaken intern vastgesteld:
- De aslijn van de riolering werd niet op het plan vermeld.
- Het plan vermeldde geen tabel met lambertcoördinaten (dit is geen verplichting maar wel handig).
- Een overtollig rood lijntje ter hoogte van Roeselarestraat 411-409, waar de afstand 2,5 vermeld staat, diende verwijderd te worden.
Landmeetkantoor Koen Roelandt bv heeft bovenstaande zaken aangepast aan het rooilijnplan dat wordt voorgelegd om definitief vastgesteld te worden. Deze zaken hebben geen gevolg voor het verkeerd interpreteren van de rooilijn en bijgevolg geen invloed op het openbaar onderzoek.
Het besluit van de gemeenteraad tot definitieve vaststelling van het gemeentelijk rooilijnplan en het rooilijnplan worden bekend gemaakt overeenkomstig artikel 18 en 19 van het decreet houdende de gemeentewegen.
Artikel 1
Het rooilijnplan Roeselarestraat 411-419 opgemaakt door Landmeetkantoor Koen Roelandt bv wordt definitief vastgesteld.
Artikel 2
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de bekendmaking van deze beslissing.
Bijvoegsel 3 bij de bestaande huurovereenkomst met Proximus nv voor de zendmast in Moorsele wordt goedgekeurd.
Het gemeentebestuur heeft verschillende contracten lopen met telecombedrijven voor de exploitatie van zendmasten. De gemeente 'verhuurt' grond en ontvangt in ruil, na het plaatsen van een mast, een vergoeding.
Voor een zendmast in Moorsele loopt er een contract met Proximus nv (voorheen Belgacom Mobile nv) sinds 1997, met een uitbreiding in 2004. De periode van deze overeenkomst bedroeg 9 jaar, te verlengen met telkens 6 jaar. Het contract liep, behoudens verlenging, ten einde per 30 november 2019.
Het college van burgemeester en schepenen besliste op 27 november 2019 om het huurcontract met Proximus nv voor deze zendmast in Moorsele met 2 jaar te verlengen vanaf 1 december 2019.
De beperkte verlenging had te maken met:
De overname door een investeringsbedrijf bleek voor de gemeente niet interessant (cfr. beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 17 maart 2021).
Na overleg over de verlenging van het contract voor de zendmast in Moorsele met Proximus nv, deed Proximus nv een nieuw voorstel:
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd dit bijvoegsel goed te keuren.
De ontvangst wordt geboekt op rekening 0742-00/702110 van het exploitatiekrediet.
Artikel 1
Keurt het bijvoegsel 3 aan de huurovereenkomst 56MSL voor de zendmast in Moorsele met Proximus nv goed.
Hecht zijn goedkeuring aan het vernieuwde moederconvenant voor het afsluiten van convenanten voor evenementen en de werking van erfgoedverenigingen.
Evenementen worden in de gemeente zowel logistiek als financieel ondersteund. Voor een aantal grotere initiatieven is het aangewezen om te werken met een convenant waarbij de uitbetaling van de subsidie afhankelijk wordt gesteld van een aantal voorwaarden en waarbij de wederzijdse verwachtingen van het gemeentebestuur en de organisatie worden omschreven. Deze werkwijze gebeurde al in het verleden voor evenementen met een nominatieve subsidie voor een bedrag van minimaal 3 000 euro en waarmee de gemeenteraad geen afzonderlijke overeenkomst afsloot met betrekking tot de uitbetaling van deze subsidie.
Voor de verenigingen waarmee convenanten afgesloten werden of zullen worden in het kader van hun evenementen, wordt in het meerjarenplan een stijging van hun subsidie tot 50% in het vooruitzicht gesteld voor zover zij (extra) inspanningen leveren in het kader van toegankelijkheid, leeftijdsbeleid, inclusie en/of duurzaamheid en gezondheidsbeleid. Dit kan via een groeipad maar de verenigingen kunnen ook meteen en versneld de voorziene, hogere subsidie ontvangen. Hiertoe worden criteria vooropgesteld die afgetoetst kunnen worden bij de evaluatie van de evenementen. Een analoge regeling wordt voorzien voor lokale erfgoedverenigingen.
Om dit te kunnen doen, wordt voorgesteld om de beslissing van de gemeenteraad van 14 februari 2020 betreffende de zgn. moederconvenant voor het afsluiten van convenanten te wijzigen. In het moederconvenant wordt ingeschreven dat verenigingen die een convenant afsluiten een verhoging van hun basissubsidie tot 50% kunnen krijgen die door het college van burgemeester en schepenen toegekend wordt, op advies van de administratie en na aftoetsing van bedoelde criteria.
De herziening van de moederconvenant werd toegelicht op de gemeenteraadscommissie Vrije Tijd van 19 oktober 2021.
PB2-AP3: De gemeente ondersteunt financieel en logistiek de organisatie van grote en kleine evenementen.
PB2-ACT6: Voor grotere evenementen worden convenanten opgemaakt. Daarin worden concrete afspraken gemaakt over het samen bereiken van de doelstellingen, met o.a. de focus op duurzaamheid, toegankelijkheid en inclusie. De organisatoren kunnen rekenen op een verhoogde toelage.
PB2-AP9: Erfgoed bepaalt mee de beeldvorming over het heden en verleden van Wevelgem.
Artikel 1
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt, binnen de grenzen bedoeld in artikel 2, de bevoegdheid gedelegeerd om een convenant af te sluiten met de organisator van een evenement of met een lokale erfgoedvereniging waarvoor de gemeenteraad een nominatieve subsidie goedgekeurd heeft voor een bedrag van minimaal 3 000 euro en waarmee de gemeenteraad geen afzonderlijke overeenkomst afsluit met betrekking tot de uitbetaling van deze subsidie. De duur van het convenant beloopt maximaal de duur van het meerjarenplan, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 13 december 2019 en latere aanpassingen, zijnde de periode tot en met 2025.
Artikel 2
§1. De uitbetaling van de nominatieve subsidie wordt afhankelijk gesteld van het vervullen van de opgelegde voorwaarden, meer bepaald:
1° voor evenementen:
1.1. noodzakelijke voorwaarden:
- de organisator heeft rechtspersoonlijkheid onder de vorm van een vzw met maatschappelijke zetel te Wevelgem;
- het project of de manifestatie vindt plaats op het grondgebied van de gemeente Wevelgem;
- het project of de manifestatie staat open voor de ganse Wevelgemse bevolking en is publieksgericht;
1.2. af te wegen voorwaarden:
- de mate waarin de vermelding van ‘met steun van de gemeente Wevelgem’ en het gemeentelijke logo, dat ter beschikking wordt gesteld door de gemeentelijke diensten, aanwezig zijn op communicatiedragers en promotiemateriaal die uitgaan van de organisatie;
- de mate waarin het project of de manifestatie bijdraagt aan de uitstraling van de gemeente;
- de mate waarin het project of de manifestatie een duidelijke bijzondere socio-culturele, gemeenschapsvormende of sportieve waarde heeft;
- de mate waarin de organisator bijzondere aandacht heeft voor en voldoende inspanningen levert om mee uitvoering te geven aan de beleidsdoelstellingen en actieplannen uit het gemeentelijk meerjarenplan en dit bv. op het vlak van toegankelijkheid, leeftijdsbeleid, inclusie en/of duurzaamheid en gezondheidsbeleid.
2° voor lokale erfgoedverenigingen:
2.1. noodzakelijke voorwaarden:
- de erfgoedvereniging heeft rechtspersoonlijkheid onder de vorm van een vzw met maatschappelijke zetel te Wevelgem;
2.2. af te wegen voorwaarden:
- de mate waarin de vermelding van ‘met steun van de gemeente Wevelgem’ en het gemeentelijke logo, dat ter beschikking wordt gesteld door de gemeentelijke diensten, aanwezig zijn op communicatiedragers en promotiemateriaal die uitgaan van de organisatie. De erfgoedvereniging verwijst in of aan zijn erfgoedgebouw op een voor het publiek goed zichtbare plaats naar de steun van het gemeentebestuur;
- de mate waarin de erfgoedvereniging een permanente publiekswerking opzet in een gebouw met bijzondere erfgoedwaarde dat gelegen is op het grondgebied Wevelgem;
- de mate waarin de erfgoedvereniging bijdraagt aan de uitstraling van de gemeente;
- de mate waarin de erfgoedvereniging bijzondere aandacht heeft voor en voldoende inspanningen levert om mee uitvoering te geven aan de beleidsdoelstellingen en actieplannen uit het gemeentelijk meerjarenplan en dit bv. op het vlak van toegankelijkheid, leeftijdsbeleid, inclusie en/of duurzaamheid en gezondheidsbeleid.
§2. De voorwaarden vermeld onder §1. worden opgenomen in het convenant en verder gespecificeerd in het convenant.
§3. De uitbetaling van de nominatieve basissubsidie gebeurt integraal na een voorbespreking (jaarlijks) en gebeurt voor evenementen (cfr. artikel 2, §1, 1°) voor de datum van het evenement of de aanvang van het project.
§4. De nominatieve basissubsidie, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad, wordt uitbetaald aan de organisator of erfgoedvereniging indien alle noodzakelijke voorwaarden, vermeld in deze beslissing, vervuld zijn.
De basissubsidie, of een deel ervan, kan door het college van burgemeester en schepenen teruggevorderd worden in de mate dat de af te wegen en eventueel gespecificeerde voorwaarden, opgelegd in het convenant ter uitvoering van deze beslissing, niet volledig vervuld zijn. Voor de basissubsidie gebeurt nog geen toets van de inspanningen op het vlak van toegankelijkheid, leeftijdsbeleid, inclusie en/of duurzaamheid en gezondheidsbeleid.
Artikel 3
§1. Het gemeentebestuur ondersteunt de organisatoren en lokale erfgoedverenigingen waarmee een convenant werd afgesloten in hun inspanningen om mee uitvoering te geven aan de beleidsdoelstellingen en actieplannen uit het gemeentelijk meerjarenplan op het vlak van toegankelijkheid, leeftijdsbeleid, inclusie en/of duurzaamheid en gezondheidsbeleid.
De organisatoren en lokale erfgoedverenigingen waarmee een convenant werd afgesloten, kunnen een verhoging van hun nominatieve basissubsidie krijgen tot maximaal 50%.
§2. Deze verhoogde subsidie zal, op advies van de administratie, worden toegekend door het college van burgemeester en schepenen, op basis van criteria waaraan deze beleidsdoelstellingen en actieplannen afgetoetst worden. Bedoelde criteria zijn als bijlage gevoegd bij deze beslissing. De aftoetsing gebeurt n.a.v. de evaluatie van het evenement of de indiening van een jaarrapport door de lokale erfgoedvereniging.
Deze criteria kunnen verder verfijnd en geconcretiseerd worden door het college van burgemeester en schepenen op basis van maatschappelijke, technologische, wettelijke of andere ontwikkelingen en worden vooraf gecommuniceerd aan de verenigingen waarmee een convenant afgesloten is.
Artikel 4
Deze beslissing gaat in vanaf 1 januari 2022 en vervangt integraal de beslissing van de gemeenteraad van 14 februari 2020 betreffende de moederconvenant voor het afsluiten van convenanten voor evenementen en de werking van de erfgoedverenigingen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Vraag ingediend door de raadsleden van de fractie Groen.
Namens gemeenteraad,
Kurt Parmentier
algemeen directeur
Jo Libeer
voorzitter