Terug
Gepubliceerd op 03/05/2024

Besluit  Vast bureau

wo 24/04/2024 - 17:00

Wijziging arbeidsreglement dienst Thuiszorg

Aanwezig: Jan Seynhaeve, voorzitter
Mathieu Desmet, Kevin Defieuw, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Bas Surmont, Marie De Clerck, schepenen
Kurt Parmentier, algemeen directeur

Het arbeidsreglement van het personeel van de dienst Thuiszorg wordt als volgt gewijzigd:

  • invoering van een reglement glijdende uurregeling, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg;
  • invoering van een tijdsregistratiereglement, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg.
Feiten, context en argumentatie

Volgende wijziging van het arbeidsreglement van het personeel van de dienst Thuiszorg werd ter goedkeuring voorgelegd aan het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité: 

  • invoering van een reglement glijdende uurregeling, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg;
  • invoering van een tijdsregistratiereglement, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg.

Voor een toelichting wordt verwezen naar de beslissing van het vast bureau van 20 maart 2024 houdende toepassing regeling A van het reglement glijdende uurregeling op het administratief personeel van de sociale dienst en de dienst Thuiszorg. 

Er werd een protocol van akkoord afgesloten met ACV Openbare Diensten en ACOD Lokale en Regionale Besturen op 24 april 2024.

 

Er wordt voorgesteld om bovengenoemde reglementen in te voeren als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg en deze reglementen van toepassing te verklaren op het administratief personeel van de dienst Thuiszorg.

Beslissing

Artikel 1

Het arbeidsreglement van het personeel van de dienst Thuiszorg wordt als volgt gewijzigd:

  • invoering van een reglement glijdende uurregeling, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg;
  • invoering van een tijdsregistratiereglement, zoals als bijlage toegevoegd, als bijlage bij het arbeidsreglement van de dienst Thuiszorg.

Artikel 2

Het reglement glijdende uurregeling (werktijdregeling A) en het tijdsregistratiereglement zijn van toepassing op het administratief personeel van de dienst Thuiszorg met ingang van 1 april 2024 bij wijze van proef, zoals reeds eerder beslist door het vast bureau op 20 maart 2024, en met ingang van 1 mei 2024 op definitieve basis.