Het arbeidsreglement van de gemeentelijke basisschool wordt hervastgesteld.
De gemeenteraad keurde in zitting van 3 juli 2015 het arbeidsreglement voor de gemeentelijke basisschool (GBS) goed. Dit arbeidsreglement werd in zitting van 13 mei 2016 aangevuld met een bijlage 5 (alcohol- en drugsbeleid).
Ondertussen werd het arbeidsreglement herwerkt. Het ontwerp van OVSG diende als basis voor deze herwerkte versie.
Het arbeidsreglement werd voorgelegd aan de gemeenteraad in zitting van 8 september 2022 nadat een protocol van akkoord werd verleend na voorlegging op het ABC (afzonderlijk bijzonder comité) op 4 juli 2022.
Het punt werd evenwel verdaagd door de gemeenteraad naar de volgende zitting omdat een gegeven ontbrak in hoofdstuk 7bis.
Intussen werd dit ontbrekend gegeven aangevuld. Het aantal kalenderdagen wordt voorgesteld, identiek als in de reglementen van de andere scholen van de scholengemeenschap, als volgt:
Het tijdelijk personeelslid van bepaalde duur dat aan de vooravond van zijn TADD een beoordeling met werkpunten of een negatieve beoordeling ontvangt, kan hiertegen verhaal indienen bij het college van burgemeester en schepenen tot uiterlijk 15 kalenderdagen volgend op de schriftelijke mededeling van de beoordeling.
De aanpassing van dit hoofdstuk werd voorgelegd aan de diverse vakbonden, vertegenwoordigd in het ABC. Ze gaven allen hun akkoord.
Het vernieuwde arbeidsreglement wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Het arbeidsreglement van de gemeentelijke basisschool, in bijlage, wordt hervastgesteld.