Terug
Gepubliceerd op 01/09/2022

Besluit  college van burgemeester en schepenen

wo 24/08/2022 - 17:00

Wijziging arbeidsreglement gemeentepersoneel: opname identiteit dienstverlener elektronische archiveringsdienst en wijze van toegang voor de werknemer

Aanwezig: Jan Seynhaeve, burgemeester
Mathieu Desmet, Kevin Defieuw, Geert Breughe, Lobke Maes, Stijn Tant, Bas Surmont, Marie De Clerck, schepenen
Kurt Parmentier, algemeen directeur

De voorgestelde wijziging van het arbeidsreglement wordt goedgekeurd.

Feiten, context en argumentatie

Gemeente Wevelgem werkt sinds 2015 met digitale loonstroken.

In het arbeidsreglement moet de identiteit van de verlener van de elektronische archiveringsdienst worden vermeld, alsook de wijze waarop de werknemer toegang kan hebben tot de documenten die hem betreffen en die bij de dienstverlener zijn gearchiveerd.

Het arbeidsreglement moet dus op dit vlak gewijzigd worden.

Dit is niet gebeurd voor de gemeente Wevelgem. Dit moet bijgevolg nog toegevoegd worden in het arbeidsreglement van de gemeente. Het principe zelf van digitale loonbrieven werd wel voorgelegd aan het overleg- en onderhandelingscomité in 2014.

 

Er werd een protocol van akkoord afgesloten met ACV Openbare Diensten.

Beslissing

Volgende wijziging van het arbeidsreglement (moederdocument) wordt goedgekeurd:

In 'deel X. Loon' wordt bijkomend volgend artikel opgenomen:

 

Art. 44bis. Het personeelslid heeft de keuze om zijn loondocumenten digitaal of op papier te ontvangen.

CipalSchaubroeck is de verlener van de elektronische archiveringsdienst. De werknemer krijgt via e-mailbericht melding van de levering van loondocumenten in zijn persoonlijk archief. Dit persoonlijk archief is toegankelijk met een persoonlijk wachtwoord.